Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2025: Monte Master” Οζιέ, απρόσεκτη Hyundai, ανεβασμένη MSport

0
9

Ο Sébastien Ogier της Toyota σημείωσε φέτος την πολυπόθητη 10η νίκη στο Μόντε Κάρλο με εκπληκτικό τρόπο, εξασφαλίζοντας την πρώτη νίκη της σεζόν στο φετινό Παγκόσμο Πρωτάθλημα.

Ο Ogier και ο συνοδηγός Vincent Landais δεν λύγισαν μπροστά σε μια τεταμένη αναμέτρηση στην τελική διαδρομή, τερματίζοντας 18,4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον συμπαίκτη της Toyota, Elfyn Evans. Ο Adrien Fourmaux της Hyundai ολοκλήρωσε το βάθρο, 25,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Ogier.

Ο οκτάκις παγκόσμιος κυριάρχησε σε μεγάλο μέρος του ράλι, αλλά όχι χωρίς μερικές δραματικές στιγμές. Το φετινό Monte Carlo σηματοδότησε το ντεμπούτο των μη υβριδικών αυτοκινήτων Rally1 και των νέων ελαστικών της Hankook, προσθέτοντας νέους παράγοντες στη διοργάνωση.

Ο Ogier αντιμετώπισε πρώιμες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός “φλερταρίσματος” με ένα χαντάκι το βράδυ της Πέμπτης που του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Ωστόσο, ανέκτησε το προβάδισμα στην όγδοη ειδική την επόμενη ημέρα και άνοιξε διαφορά το Σάββατο. Μέχρι το πρωί της Κυριακής, ο Ogier ήταν μπροστά κατά 20,3 δευτερόλεπτα

Ο μεταβαλλόμενος καιρός και οι απρόβλεπτες κλήσεις ελαστικών μας υποσχέθηκαν μια συναρπαστική τελευταία μέρα. Οι αναφορές για χιόνι στο εμβληματικό Col du Turini οδήγησαν τον Ogier και τον Evans να επιλέξουν τέσσερα ελαστικά χιονιού και δύο slicks. Ο Fourmaux, ωστόσο, έπαιξε με το αντίστροφο setup—τέσσερα slicks και δύο λάστιχα χιονιού.

Το στοίχημα του Fourmaux για λίγο απέδωσε καρπούς, ωθώντας τον στην τρίτη θέση μετά την προτελευταία ειδική. Ωστόσο, στο τέλος, ο Έβανς έκανε το σερί, νικώντας τον Φουρμό κατά 3,5 δευτερόλεπτα για να παραμείνει δεύτερος.

Στην κορυφή, ο Ogier απέδειξε για άλλη μια φορά τη μαεστρία του στο Monte Carlo, κερδίζοντας την Power Stage κατά 0,3 δευτερόλεπτα έναντι του Evans για να εξασφαλίσει πέντε πόντους μπόνους και να σταθεροποιήσει τη θέση του ως «Monte Master».

Πίσω από τους τρεις πρώτους, ο Kalle Rovanperä, επιστρέφοντας στο WRC πλήρους απασχόλησης, τερμάτισε τέταρτος, 54,3 δευτερόλεπτα μακριά από το προβάδισμα. Η προσαρμογή στα εξαιρετικά μαλακά ελαστικά του Hankook αποδείχθηκε πρόκληση για τον Rovanperä, αλλά μια έξυπνη επιλογή ελαστικού στην τελική φάση τον βοήθησε να ξεπεράσει τον Ott Tänak της Hyundai, ο οποίος τερμάτισε πέμπτος.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, Thierry Neuville άντεξε ένα δύσκολο ράλι, τερματίζοντας έκτος, περισσότερο από πέντε λεπτά μακριά από τον ρυθμό. Μετά από ένα πρόωρο προβάδισμα την Πέμπτη, το ράλι του ξέσπασε στην 6η ειδική με λάθος εκτίμηση πέδησης, αποτέλεσμα αυτής μια εκδρομή στο χαντάκι και κατεστραμμένη ανάρτηση. Ένα επαναλαμβανόμενο λάθος αργότερα ακριβώς στο ίδιο σημείο(!) επιδείνωσε τα προβλήματά του, μαζί με ένα κλατάρισμα που σηματοδότησε μια από τις πρώτες αστοχίες για τα ελαστικά Hankook.

Ο Takamoto Katsuta της Toyota και ο Sami Pajari αντιμετώπισαν προβλήματα στην ΕΔ16, κοστίζοντας στην Toyota πολύτιμους βαθμούς. Ο Katsuta έκανε πολλά λάθη στα παγωμένα κομμάτια, ενώ το πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο του Pajari τελείωσε απογοητευτικά μετά από μια σφοδρή σύγκρουση, επίσης αποτέλεσμα της μη-εξοικείωσης με τον πάγο.

Ο Josh McErlean της M-Sport εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του στο Rally1, τερματίζοντας έβδομος, ενώ ο συμπαίκτης του Grégoire Munster έδειξε εντυπωσιακό ρυθμό από νωρίς, σημειώνοντας μάλιστα την πρώτη του νίκη ειδικής στο WRC. Δυστυχώς, το Σαββατοκύριακο του Munster τελείωσε με μηχανικά προβλήματα και μια συντριβή στην ΕΔ17, αφήνοντάς τον χωρίς βαθμούς.

Στην WRC2, ο Yohan Rossel της Citroën κυριάρχησε, νικώντας τον Eric Camilli κατά 1 λεπτό και 23,3 δευτερόλεπτα, με τον αδερφό του Rossel, Leo, να τερματίζει τρίτος.

Παναγιώτης Ψαρρής, Pitlane Greece

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here