WRC Κένυα 2025 – Στην κορυφή του φετινού σαφάρι ο Evans

0
9

Ο Elfyn Evans της Toyota σημείωσε τη δεύτερη νίκη της σεζόν στο WRC για να ενισχύσει τις ελπίδες του για τον τίτλο αφού “επέζησε” το πιο δύσκολο Ράλι Σαφάρι από τότε που η διοργάνωση επανήλθε στο ημερολόγιο.

Ο Evans και ο συνοδηγός Scott Martin αναδείχθηκαν σε ένα εξαντλητικό ράλι 21 ειδικών διαδρομών με διαφορά 1 λεπτού από τον Ott Tanak της Hyundai. Ο ισχύων παγκόσμιος πρωταθλητής Thierry Neuville ανέκτησε την τρίτη θέση, 3 λεπτά από τον Evans, για να σηματοδοτήσει το καλύτερο αποτέλεσμα της Hyundai στο Safari.

Η νίκη του Evans ήταν η πρώτη για έναν Βρετανό οδηγό στο Ράλι Safari μετά τον θρίαμβο του Colin McRae το 2002. Ήρθε κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης όπου οι οδηγοί του WRC παρέμειναν σιωπηλοί στις συνεντεύξεις μέχρι την Power Stage ως ένδειξη διαμαρτυρίας στα πρόστιμα της FIA στους οδηγούς που χρησιμοποιούν ακατάλληλη γλώσσα.

Ενώ η Toyota διατήρησε το 100% νικηφόρο ρεκόρ της στην Κένυα από την επιστροφή της στο WRC το 2021, δεν ήταν καθόλου απλό για τον Evans και την ιαπωνική μάρκα.

Η φετινή εκτεταμένη διοργάνωση 384 χιλιομέτρων παρείχε έναν συνδυασμό δύσβατων δρόμων και άγριων καιρικών συνθηκών, δοκιμάζοντας μέχρι και τους πιο προετοιμασμένους. Ο Evans ήταν ο μόνος οδηγός της Rally1 που απέφυγε κάποιο σημαντικό μηχανικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά δεν ήταν σε καμία περίπτωση εύκολο για τον Ουαλό.

Ο Evans ηγήθηκε του ράλι αφού κέρδισε την υπερειδική διαδρομή της Πέμπτης στην πρωτεύουσα της Κένυας, Ναϊρόμπι, αλλά έπεσε στην πέμπτη θέση μετά το δεύτερο στάδιο. Ανέβηκε γρήγορα στον πίνακα κατάταξης και έμεινε δεύτερος, 24,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Tanak, ο οποίος κυριάρχησε το πρωί της Παρασκευής κερδίζοντας τρία από τα τέσσερα στάδια.

Το προβάδισμα άλλαξε στην 9η Ε.Δ. όταν το i20 N του Tanak, το οποίο λειτουργούσε χωρίς τις αναβαθμίσεις του 2025, υπέστη βλάβη στον άξονα μετάδοσης που ανέδειξε τον Evans στο προβάδισμα. Ο Έβανς δεν υπέκυψε ποτέ παρά το γεγονός ότι υπέστη δύο κλαταρίσματα και μερικές ατυχίες  όταν η καταρρακτώδης βροχή δημιούργησε μερικές από τις χειρότερες συνθήκες στην ιστορία της διοργάνωσης το Σάββατο.

Υπήρξε τότε ένας σύντομος φόβος το πρωί της Κυριακής, όταν η Toyota του Evans παρουσίασε ένα πρόβλημα που επιδιορθώθηκε σε ένα τμήμα του δρόμου.

Ο Έβανς επέλεξε να μην επιτεθεί για βαθμούς της Super Sunday και της Power Stage, αλλά παρόλα αυτά άφησε τη διοργάνωση με 27 βαθμούς για να προχωρήσει σε προβάδισμα 36 πόντων έναντι του Neuville – το μεγαλύτερο περιθώριο για έναν οδηγό μετά από τρεις γύρους στην ιστορία του WRC.

Παναγιώτης Ψαρρής, Pitlane Greece

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here