Η “ομάδα του φωτός” της Γιούλης Κισκίνη

0
89

Ο κόσμος των παιδιών είναι ένα διαρκές παιχνίδι. Για να μπορούν όμως τα παιδιά να το
χαίρονται, πρέπει οι μεγάλοι να το προετοιμάζουν ακούραστα, με γνώση, υπευθυνότητα κι
ασφάλεια.
Αυτό ακριβώς επιτυγχάνει καθημερινά τον τελευταίο χρόνο στην Ακαδημία Στίβου του
Συλλόγου Κλασσικού Αθλητισμού Μετεώρων (Σ.Κ.Α.Μ.), η προπονήτρια κυρία Γιούλη
Κισκίνη.
Μέσα απ’ τη διαδικασία της κίνησης και της σωματικής δραστηριότητας, οι μικροί αθλητές
της Ακαδημίας Στίβου αποκομίζουν τα πολλαπλά οφέλη της Φυσικής Αγωγής και χτίζουν
το μέλλον τους πάνω σε υγιείς και στέρεες βάσεις.
Η σωματική δραστηριότητα, αποδεδειγμένα, προσφέρει πολύ σημαντικά οφέλη στα παιδιά,
τα οποία δεν περιορίζονται μόνο στη σωματική τους ανάπτυξη αλλά επεκτείνονται
συνολικά στην προσωπικότητά τους, απ’ τον ψυχισμό έως την ομαλή κοινωνικοποίησή
τους.
Βοηθά τα παιδιά ν’ αναπτύξουν ένα υγιές μυοσκελετικό και καρδιαγγειακό σύστημα.
Αναπτύσσει επίσης τη νευρομυϊκή τους συναρμογή. Τα παιδιά αποκτούν καλύτερο έλεγχο
του σώματος και των κινήσεών τους, βελτιώνοντας τ’ αντανακλαστικά τους. Τέλος, η
σωματική δραστηριότητα είναι καίριος παράγοντας για τη διατήρηση ενός υγιούς και
φυσιολογικού βάρους, κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς τις διαστάσεις που
έχει πάρει η επιδημία της παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα μας.
Η άσκηση επιφέρει όμως και ψυχολογικά οφέλη. Στα παιδιά που ασκούνται συστηματικά
έχει παρατηρηθεί αισθητή βελτίωση στη διαχείριση/εξάλειψη του άγχους, μιας κι η άσκηση
είναι ένα φυσικό μέσο ψυχαγωγίας κι εκτόνωσης, το οποίο εξουδετερώνει το στρες!
Η άσκηση ενισχύει όμως και την πνευματική και κατ’ επέκταση τη σχολική απόδοση!
Μέσω πολύπλοκων μεταβολικών μηχανισμών (αύξηση μεταφοράς οξυγόνου στον
εγκέφαλο, αναγέννηση νευρώνων, αύξηση ορμονικών επιπέδων σεροτονίνης κ.ά.) η
άσκηση βελτιστοποιεί σημαντικές λειτουργίες, όπως αυτές της μνήμης και της
συγκέντρωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα παιδιά να είναι πιο
πειθαρχημένα και να εμφανίζουν αυξημένη ικανότητα συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια
των μαθημάτων, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερες σχολικές επιδόσεις.
Τέλος, σε κοινωνικό επίπεδο η συμμετοχή σε σωματικές δραστηριότητες έχει βρεθεί ότι
βοηθά τα παιδιά στη γρηγορότερη κι ουσιαστικότερη κοινωνικοποίησή τους, τονώνοντας
την αυτοπεποίθησή τους κι οικοδομώντας πνεύμα συνεργασίας κι ομαδικότητας.
Μακροπρόθεσμα, τα παιδιά που είναι σωματικά δραστήρια ακολουθούν έναν συνολικά
υγιεινότερο τρόπο ζωής, αποφεύγοντας την κατάχρηση αλκοόλ, το κάπνισμα ή  τη χρήση ουσιών τόσο κατά τη φάση της ανάπτυξής τους όσο και στην ενήλικη ζωή τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here